“Despacito” najczęściej odtwarzanym klipem na świecie!

“Despacito” prześcignęło ilością wyświetleń klip “See You Again” i tym samym odebrało Wizowi Khalifie oraz Charliemu Puthowi tytuł najczęściej odtwarzanego klipu w serwisie YouTube. Liczba odsłon latynoskiego hitu wynosi 2,995 mld., natomiast zdetronizowany lider może pochwalić się wynikiem 2,993 mld. wyświetleń.

Absolutny przebój tego roku od przekroczenia bariery 3 miliardów wyświetleń dzieli już tylko 5 milionów odsłon. Wynik jest tym bardziej imponujący, gdy weźmiemy pod uwagę datę publikacji klipu, która miała miejsce zaledwie w styczniu tego roku. Nie da się ukryć, że rynkiem muzycznym w 2017 roku rządzą głównie dwa nurty. Z jednej strony obserwujemy wpływ brzmień z pogranicza rapu i hip-hopu z elementami r&b, a z drugiej widzimy fenomen muzyki latynoskiej, którą śmiało można określić mianem totalnego streamingowego dominatora. Niewątpliwe osiągnięcie, które teraz “Despacito” dopisało do długiej już listy swych rekordów, nie jest jednak odosobnionym przypadkiem latynoskiego sukcesu w sieci.

Opublikowany w kwietniu 2015 klip do “See You Again” przejął tron YouTube’a w lipcu bieżącego roku. Stało się to po prawie pięcioletniej okupacji szczytu listy przez “Gangnam Style“. Południowokoreański banger nadal pozostaje najdłużej utrzymującym się na tej pozycji klipem wśród wszystkich liderów w historii serwisu. Przypomnijmy, że od 2005 roku, kiedy to wystartowała platforma YouTube, zaledwie 16 klipów uhonorowano tymże tytułem. Jedynie siedem z nich były klipami muzycznymi. Poniżej lista wszystkich muzycznych triumfatorów tego rankingu, których klipy nadal są dostępne w serwisie (w nawiasach liczba wyświetleń w momencie uzyskania rekordu oraz ilość dni jego utrzymania):

“Despacito” – Luis Fonsi ft. Daddy Yankee (2,995 mld., 1 dzień)

“See You Again” – Wiz Khalifa ft. Charlie Puth (2,894 mld., 25 dni)

“Gangnam Style” – PSY (803 mln., 1689 dni)

“Baby” – Justin Bieber (245 mln., 862 dni)

“Bad Romance” – Lady Gaga (178 mln., 93 dni)

Obecnie 70 teledysków przekroczyło liczbę co najmniej miliarda wyświetleń, a aż 14 z nich może pochwalić się wynikiem 2 miliardów odsłon. “Despacito” rozpoczyna dziś swoją YouTube’ową kadencję — zakładam, że nie prędko wyłoni się na horyzoncie nowy lider zestawienia. Każdego dnia utwór jest odtwarzany na YouTubie ponad 18 milionów razy. Portorykański hegemon stanie się również pierwszym klipem w historii serwisu, który sforsuję barierę 3 miliardów odsłon.

A jakie są wasze opinie na temat niekwestionowanego hitu wakacji, który już od trzech miesięcy króluje na szczycie listy Billboard Hot 100?

Udostępnij na Google Plus