rankingyoutube-psy

“Gangnam Style” traci prowadzenie na liście teledysków z największą liczbą wyświetleń! Zobacz aktualny ranking YouTube

Wyświetlenia teledysków w serwisie YouTube były od samego początku ważnym elementem promocji oraz wskaźnikiem sukcesu danego utworu, a dzięki jego popularności docierał on do szerszej publiczności. Dodatkowo kiedy wyświetlenia oficjalnych teledysków zaczęły wliczać się i mieć wpływ na pozycję piosenki na amerykańskiej liście Billboardu, to wytwórnie zaczęły kłaść jeszcze większy nacisk na promocję na tym właśnie polu. Bardzo ważne dla artysty i wytwórni jest więc uzyskanie jak najlepszego wyniku, a sam serwis odnotował już wiele rekordów dotyczących ilości wyświetleń. Tak więc jaka jest czołówka naszego muzycznego peletonu?

Serwis YouTube wystartował w 2005 roku, a pierwszym filmikiem opublikowanym w serwisie było nagranie o tytule “Me at the zoo” opublikowane przez współzałożyciela serwisu Jaweda Karima. W tamtych czasach serwis ten służył głównie jako miejsce do dzielenia się swoją twórczością amatorską i nikt raczej nie spodziewał się, że w ciągu kilkunastu lat rozrośnie się on jako imperium muzyczno-kulturowe. Obecnie serwis jest miejscem dla wszystkich i wszystkiego: od amatorskich nagrań, po video blogi, a kończąc na muzyce i teledyskach. Cały serwis opiera się na liczbach wyświetleń, kciuków w górę i subskrypcjach, szybko więc stało się to jego ważnym i nieodzownym elementem.

W przypadku klipów muzycznych i ich osiągnięć liczby te szacowane są w milionach i miliardach. Gigantom pod względem wyświetleń, a jest ich niespełna czternastu, udało się przekroczyć magiczną liczbę dwóch miliardów wyświetleń, co jest nie lada wyczynem. Co więcej, jeden z nich dokonał tego w niespełna… sześć miesięcy! Rokrocznie toczy się więc walka i bój o miano tego najczęściej oglądanego i z największą ilością wyświetleń. Jak przedstawia się więc zestawienie 10 teledysków z największą liczbą wyświetleń?

10. Taylor Swift – “Blank Space”

2,10 miliarda wyświetleń


Album Taylor Swift “1989” z 2014 roku odniósł ogromny sukces komercyjny zarówno pod względem sprzedaży jak i wyświetleń w serwisie YouTube – wszystkie teledyski z ery ostatniego albumu artystki zgromadziły jak dotąd ponad 6,65 miliarda wyświetleń. Nic dziwnego więc, że wokalistka pojawiła się na tej liście i to, jak się później okaże, dwukrotnie!

9. Katy Perry – “Roar”

2,13 miliarda wyświetleń


Katy Perry po wielkim sukcesie albumu “Teenage Dream” i towarzyszących mu singli, dzięki którym podbiła serca słuchaczy i zdobyła niewyobrażalną popularność, rozpoczęła prace nad następnym krążkiem. Efektem tego jest pierwszy singiel promujący wydawnictwo “Prism”. Singiel “Roar” w krótkim czasie stał się hitem nie tylko w Stanach, ale również i w Europie.

8. Maroon 5 – “Sugar”

2,15 miliarda wyświetleń


Grupa Maroon 5 po wydaniu swojego piątego albumu “V” nie sądziła pewnie, że wydając utwór “Sugar” jako singiel odniesie tak duży sukces. Piosenka była hitem w ponad 24 krajach, a w samych Stanach Zjednoczonych osiągnęła drugie miejsce.

7. Enrique Iglesias – “Bailando (Español)” feat. Descemer Bueno & Gente de Zona

2,23 miliarda wyświetleń


To propozycja hiszpańskiego artysty Enrique Iglesiasa, który najbardziej znany jest ze swoich hitów tj. “Bailamos”, “Rhythm Divine” czy “Hero” nagranych na przełomie lat ’90 i ’00. Od tamtego czasu Enrique próbował różnych stylów i gatunków muzycznych z różnym skutkiem. Jednak to za sprawą singla z 2014 roku “Bailando” wydanego w dwóch wersjach językowych udało mu się powrócić na szczyty popularności. Recepta na sukces? Powrót do korzeni.

6. Taylor Swift – “Shake It Off”

2,25 miliarda wyświetleń


Pierwszy singiel z albumu “1989” nie mógł przejść bez echa w kulturze popularnej. Solidna popowa produkcja autorstwa Maxa Martina oraz dynamiczny i humorystyczny teledysk to prosta droga na szczyty list przebojów. Taylor to jedyna osoba na tej liście, która pojawia się na dwa razy. Jest to nie lada wyczyn, szczególnie biorąc pod uwagę, że obydwa nagrania pochodzą z tego samego albumu!

5. Luis Fonsi – “Despacito” feat. Daddy Yankee

2,5 miliarda wyświetleń


Tegoroczny debiutant i rekordzista w szybkości zdobywania wyświetleń. Ponad dwa miliardy wyświetleń w sześć miesięcy to ogromny sukces portorykańskiego artysty Luisa Fonsi. Jeżeli popularność utworu oraz tempo wzrostu jego wyświetleń nie spadnie, to według obliczeń internautów w okolicach listopada lub grudnia możemy się spodziewać, że klip ten wyjdzie na prowadzenie listy. Obecnie utwór ten można usłyszeć wszędzie, niezależnie od wysokości nad poziomem morza i strefy czasowej – czy się lubi ten utwór czy nie, nie da się od niego uciec.

4. Mark Ronson – “Uptown Funk” feat. Bruno Mars

2,55 miliarda wyświetleń


Powrót do klasycznych brzmień oraz nagranie z tego czegoś nowoczesnego jest trudnym wyczynem. Producentowi Markowi Ronsonowi nie przeszkodziło to jednak w stworzeniu hitu w stylu funk. Dodatkowo za partie wokalne odpowiada Bruno Mars, który ma na swoim koncie wiele solowych hitów. Numer szybko przypadł do gustu słuchaczom, co odzwierciedliło liczne użycie utworu w mediach cyfrowych i analogowych.

3. Justin Bieber – “Sorry”

2,63 miliarda wyświetleń


Doroślejszy wizerunek i brzmienie Justina Biebera na albumie “Purpose” ukazało go w innym świetle, co zaowocowało w takie hity jak “Love Yourself”, “What Do You Mean” czy najbardziej popularne “Sorry”. Pomimo, że w klipie zabrakło głównego zainteresowanego, to nie przeszkodziło mu w zdobyciu zaszczytnego trzeciego miejsca!

2. PSY – “Gangnam Style”

2,89 miliarda wyświetleń


Nikt nie spodziewał się, że raper i wokalista z Korei Południowej odniesie taki sukces międzynarodowy. Z rosnącą falą popularności koreańskiego popu (k-popu) oraz pomocą ze strony mediów społecznościowych południowokoreańskiemu artyście udało podbić się listy przebojów jak i zapisać w karcie historii popkultury. Charakterystyczny taniec oraz kolorowy teledysk szybko przykuły uwagę widzów. Warto wspomnieć też, że PSY ze swoim hitem przez pięć lat był numerem jeden w ilości wyświetleń w serwisie YouTube.

A numerem 1 jest (przynajmniej na razie)…

Wiz Khalifa – “See You Again” feat. Charlie Puth

2,90 miliarda wyświetleń


Klip do tego utworu deptał po piętach “Gangnam Style” od długiego czasu jednak 10 lipca tego roku to on objął prowadzenie. Teledysk do “See You Again” poza tym rekordem jest również jednym z czterech klipów w serwisie YouTube, które mają na swoim koncie ponad 10 milionów “lajków”. Utwór oraz klip powstały na potrzeby filmu “Szybcy i Wściekli 7” z 2015 roku. W teledysku poza raperem Wizem Khalifą i wtórującym mu Charliem Puthem wystąpił również, nieżyjący już, aktor filmu – Paul Walker, któremu został zadedykowany ten klip.

Udostępnij na Google Plus